Evoluția afacerilor delivery pe timp de pandemie
Criza coronavirusului a avut un impact negativ asupra multor industrii. Cu toate acestea, un sector a beneficiat mult: cel al livrării de alimente. Și pandemia a început, de asemenea, să transforme această industrie. Prin urmare, au fost analizate aceste schimbări.
COVID-19 a afectat economia globală și multe
industrii au cunoscut închideri de afaceri și disponibilizări din cauza unui
aflux redus sau deloc de clienți.
Potrivit unui studiu al Departamentului pentru
Afaceri Economice și Sociale al ONU, pandemia de coronavirus a determinat
economia globală să se contracte cu aproximativ 0,9% în 2020, mai degrabă decât
creșterea așteptată de 2,5%. Studiul evidențiază faptul că închiderea
obligatorie și restricțiile privind mobilitatea în Europa și Statele Unite au
făcut ravagii în sectorul serviciilor, în special „comerțul cu amănuntul,
ospitalitatea, agrementul și transportul” .
În mod colectiv, aceste industrii reprezintă
peste un sfert din locurile de muncă pierdute în aceste două economii. Pe
măsură ce întreprinderile își pierd veniturile, șomajul crește semnificativ.
O industrie beneficiază
În timp ce majoritatea industriilor au fost
afectate de COVID-19, unele, precum comerțul electronic și livrarea de alimente,
au raportat o creștere semnificativă.
Astfel, s-a lansat o prognoză care indică
faptul că este de așteptat să crească comerțul online cu 50%, dar și chiar o
creștere a numărului de clienți de pe internet de când a început criza
coronavirusului.
În același timp, o agenție specializare în
comercializarea aplicațiilor digitale, subliniază că aplicațiile pentru
magazinele alimentare și serviciile pregătite de livrare a meselor au înregistrat
creșteri de la începutul perioadei de carantină.
O schimbare durabilă
Această creștere a aplicațiilor de vânzare și
livrare online ar putea deveni o oportunitate de îmbunătățire și accelerare a
evoluției industriei, care s-ar putea concentra chiar mai mult pe automatizare
și servicii fără conducători auto.
Analiza Forumului Economic Mondial sugerează
că odată cu creșterea bruscă a cererii de livrare de alimente, articole de uz
casnic și chiar consumabile medicale către casele a milioane de oameni izolate
de COVID-19, o oportunitate de aur se remarcă prin evoluția tehnologiei de
livrare.
Această creștere a cererii pune deja presiune
pe lanțul de aprovizionare și infrastructura de livrare a multor furnizori. De
asemenea, creează un risc semnificativ pentru șoferii, care sunt mai expuși la
virus și care pot răspândi boala.
Astfel, criza creată de coronavirus ar putea
determina industria livrării să se schimbe pentru totdeauna și să evolueze
către livrări fără șoferi și fără contacte. O astfel de creștere a acestor
livrări nu era de așteptat până în 2024.
Patru gadgeturi care schimbă livrarea
industriei
-
Starship
Este un robot terestru cu șase roți care poate
naviga pe străzi și trotuare în mod autonom. Este proiectat pentru a fi sigur
și robust. Oferă livrare de colete la cerere pentru consumatori și companii.
-
Amazon
Prime Air
Proiectul pilot al gigantului de comerț
electronic intenționează să livreze pachete cu greutatea de până la 2,2
kilograme în 30 de minute sau mai puțin folosind drone mici. Amazon a efectuat
deja primele livrări în 2016, dar procesul nu este utilizat în mod recurent.
-
Furgonete
și roboți
În 2018, producătorul german de mașini
Continental a prezentat un concept care combină o dubă Cube fără șofer și un
robot de tip câine. Autoutilitarele transportă roboții la destinație, iar
roboții vor lăsa pachetele în fața ușii.
-
Robotul
Domino
Lanțul Domino a dezvoltat un prototip pentru
livrarea pizza de către vehicule autonome: DRU (Domino's Robotic Unit).
Vehiculul cu patru roți are compartimente concepute pentru a menține mâncarea
caldă și băuturile reci.
Comentarii
Trimiteți un comentariu